donderdag 3 januari 2013

Mens en zingeving: Wie/wat geeft mij zin aan het leven

http://www.youtube.com/watch?v=pPMCB9W-Qwg

Marco Borsato - Nooit meer een morgen

Als er nooit meer een morgen zou zijn
En de zon viel in slaap met de maan
Heb je enig idee wat het met je zou doen
Als je nog maar een dag zou bestaan?

Zou je hart zich weer vullen met vuur?
Van de eeuwige schaamte bevrijd
Keek je niet meer benauwd naar de klok aan de muur?
Kwam je los uit de greep van de tijd

Zouden zorgen niet langer je leven bepalen
En had je voor angst geen ontzag?
Was je held of heldin van je eigen verhalen
Al was het dan maar voor een dag

Zou de toekomst niet langer je denken beheersen
En leefde je voor het moment
Met een luisterend oor voor het kind in jezelf
Zou je eindelijk weer zijn wie je bent

We verbannen de dromen naar morgen en later
Maar doet het je stiekem geen pijn?
Dat je dan pas zou doen wat je altijd al wou
Als er nooit meer een morgen zou zijn

We verbannen de dromen naar morgen en later
Maar doet het je stiekem geen pijn?
Dat je dan pas zou doen wat je altijd al wou
Als er nooit meer een morgen zou zijn

Mijn mening:
Moest ik zeker weten dat er geen morgen meer zou zijn, dan deed ik alles wat ik nog wou doen in het leven en waar ik van hou. Alles die zin geeft aan mijn leven. Ik hou van mijn familie, mijn vriend en mijn vriendenkring. Ik zou met iedereen op reis vertrekken en dingen doen die ik nu niet durf qua avontuur. Bungeejumping lijkt me enorm leuk, of parachutespringen.
Dingen die zin geven aan mijn leven zijn mijn familie en vrienden. Op reis gaan. Zelfs nu mijn studies, omdat ik een mooie toekomst wil. Het enige wat me vaak bang maakt tegenwoordig, zijn al die slechte karakters. Je kan geen dag de krant openslaan zonder dat er een moord, een diefstal, een gijzeling, ... gebeurd is. Toen de wereld zogezegd zou vergaan op 21 december, wenste ik dat het enkel voor die mensen zou vergaan. Dat ze allemaal zouden sterven. Als ik denk aan later, wanneer ik kinderen heb en ze volwassen worden, in welke wereld zullen zij dan leven? Als het nu al zo erg is, dan zal het voor hen nog erger zijn. Ik wou dat er zo iets bestond als een mirakel die alle moordenaars en dieven en al dat soort mensen, in één keer van de aardbol liet verdwijnen. Als er nooit meer een morgen zal zijn, dan komt het door deze mensen. Niet door een meteorieteninslag, een zombieapocalypse of wat dan ook dat de redenen waren dat de wereld zou vergaan op 21 december.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten