donderdag 3 januari 2013

Mens en zingeving: Wie/Wat is God?

http://vimeo.com/18265706

God. 6 miljard Mensen.

Mijn mening:
Voor veel mensen is God iets boven ons. Een kracht of zelfs een persoon die ons bekijkt vanaf boven. Voor mij zijn dat mijn grootouders. Mijn oma en opa. Ze zijn gestorven in 2002 en 2005. Als ik 'God' iets wil vragen, vraag ik het aan mijn grootouders. Geluk op een examen of om iets terug te vinden. Enkele weken geleden was ik iets kwijt en ik vroeg aan mijn grootouders of ze me wouden helpen om het terug te vinden. Ik ging enkele dagen later naar Disneyland, en had een andere handtas nodig. Ik heb zo wel een hoop exemplaren, en ik nam er een waarvan ik dacht dat hij het handigste was om mee te nemen. Ik haalde er alles uit wat ik niet nodig zou hebben, en in één van de zakjes, zat hetgeen wat ik niet meer vond! Toen dacht ik ook onmiddellijk: "Oh, danku oma en opa om me te helpen." Ik geloof niet in een God als persoon met baard en wit kleed, want ik weet niet of hij ooit echt bestond. Van mijn grootouders weet ik het zeker, en daarom geloof ik wel in hen. Voor mij zijn zij mijn God.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten