vrijdag 4 januari 2013

Mens en lijden: Martelpraktijken in Syrië


Martelpraktijken in Syrië



Mijn mening:
 
In het filmpje zie je getuigen die vertellen hoe ze gemarteld werden. Ze werden hun nagels uitgetrokken, geëlektrocuteerd, enzovoort. 20 verschillende martelmethodes. Ik vind het wreed wat mensen elkaar aandoen. Op een site zag ik ergens staat dat iemand zei dat hij of zij blij is dat ze in deze tijd geboren is. Het eerste wat ik dacht was dat zelfs nu nog zo'n martelpraktijken plaatsvindt. Misschien niet hier, maar in de landen waar er oorlog is komen ze nog voor. Ik snap niet wat voor een 'plezier' die martelaars daarin hebben. Denken ze dan nooit zelf een keer hoe het zou voelen als zij in die mensen hun plaats waren? Hoe kunnen ze er zo stoïcijns bij blijven? Zelfs als ik nog maar zie wat voor martelpraktijken er waren, krijg ik al koude rillingen. Deze mensen lijden enorm, en dan zouden wij nog eens durven klagen als we ergens pijn hebben omdat we ons hoofd gestoten hebben, gevallen zijn, ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten