zaterdag 5 januari 2013

Mens en natuur: Weggooitest

Weggooitest

Zoals ik al zei in een blog, let ik enorm op met wanneer ik iets wegsmijt van voedsel. Als ik de restjes nog kan gebruiken dan doe ik dat ook. Ofwel om 's avonds nog op te eten, ofwel de dag erna. Ik smijt pas dingen weg wanneer het niet lekker meer smaakt of als het begint te ruiken. Het is niet omdat de vervaldatum overstreken is, dat het slecht is. Bijvoorbeeld pasta kan je nog houden. Dit is droge voeding en wordt niet slecht (toch niet heel rap). Ook als er bijvoorbeeld pudding over de houdbaarheidsdatum is, dan proef ik eerst nog. Als het nog niet slecht is, eet ik het op. Die datum moet er verplicht opstaan, maar dit wil niet zeggen dat het dan ook op die datum slecht is. Het kan nog langer bewaard worden. Maar ooit had ik eens iets die al slecht was nog voor de datum verstreken was, en we hadden het nog niet opengedaan. Sinds ik in Mexico gezien heb hoe de mensen in het binnenland van Yucatán leven, let ik enorm hard op. Vroeger smeet ik ook dingen weg wanneer ik zag dat de houdbaarheidsdatum verstreken was. Nu ben ik daar in veranderd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten