vrijdag 4 januari 2013

Mens en natuur: greed song

Greed song

Mijn mening:
In het liedje wordt gezongen dat hij meer en meer spullen wil. Als hij iets ziet, dan wil hij het. Zo is het ook wel in het leven. Bedrijven vinden steeds nieuwere dingen uit of verbeteren dingen aan het oude. Neem nu de iPhone. Ik ben daar niet zo'n voorstander van dus hoeveel versies er ongeveer zijn, weet ik niet. Ik gok op 5. Dan is de 5e zoveel beter dan de 4e volgens Apple. Maar ik hoorde eens dat dit helemaal hetzelfde is. Misschien met een heel klein verschil.
Nu de feestdagen de revue gepasseerd zijn, heeft iedereen wel weer cadeau's gekregen. Waarschijnlijk veel dingen die je niet eens kunt gebruiken of waar je er al enorm veel van hebt. Tegenwoordig vragen mijn grootouders en ouders wat ik graag zou hebben. Dan krijg ik iets wat ik wel wil of kan gebruiken. Voor mijn verjaardag bijvoorbeeld, vroeg mijn oma wat ik wou. Mijn fototoestel is net kapot gegaan, dus zei ik dat ik graag een nieuw wou. Ze gaf me geld en ik mocht een halen. Dit is een cadeau die wel van pas komt. Mijn oud toestel is kapot en aangezien ik dat nog veel gebruik, was dit de gelegenheid. De cadeautjes die je soms krijgt van de familie wanneer ze niet weten wat je wil of nodig hebt, zijn dikwijls enorm dom. Je hebt het totaal niet nodig of weet niet waarvoor het te gebruiken. Misschien krijg je wel een parfum, maar ruik je het niet graag. Wat doe je dan? Wegsmijten? Weggeven? Misschien moeten we echt wel actief gaan letten op wat we nodig hebben en niet teveel meer kopen die gewoon een bijkomende luxe is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten