woensdag 9 januari 2013

Mens en lijden: Is er leven na de dood?

Mijn mening
Ik heb al veel nagedacht wat er na de dood zou zijn. Ik geloof niet dat het allemaal gedaan is wanneer we sterven. Dat er niets meer is. Veel mensen zeggen dood is dood. Bedoelen ze daarmee dan ook dat we hierboven niet leven? Ik zit vast bij twee mogelijkheden waar ik in geloof. De ene is dat we na onze dood terugkeren. Niet per sé in een dier, misschien nog altijd als een mens, en dat we dan de slechte dingen die we in dit leven gedaan hebben, goed moeten maken door in het volgend leven goeie dingen te doen, zoals vrijwilligerswerk, iemand redden, ... De andere mogelijkheid is dat ik denk dat, als we doodgaan, we naar de hemel gaan, waar iedereen die al gestorven is zit. Dat we terug bij vrienden en familie zijn, maar dan voor altijd. We verouderen niet meer dan de leeftijd waarop we stierven. Het is een soort paradijs. Het ziet eruit als de Aarde, maar er is niets slecht. Niemand met een slecht karakter, niemand die ooit nog droevig is.

1 opmerking:

  1. De meeste mensen geloven in een of ander hiernamaals, maar dit is waarschijnlijk gewoon doordat in ieder mens een diepgegronde angst zit geworteld om te aanvaarden dat er waarschijnlijk na de dood niets is en dat je gewoon vergaat, ophoud te bestaan. Ikzelf weet niet precies waarin ik geloof, maar ik neig meer naar het concept van reïncarnatie.

    BeantwoordenVerwijderen