vrijdag 4 januari 2013

Mens en medemens: Sociale omgang

http://www.youtube.com/watch?v=jrJ2nFiiBfI

Zwolle zegt: sociale omgang

Mijn mening:
Ik merk dat veel mensen onvriendelijker geworden zijn. Als je op straat of in een winkel per ongeluk tegen iemand aan loopt, dan krijg je een boze blik of een snauw. Vroeger, toen ik iemand tegenkwam die ik niet kende, knikte die persoon een goeiedag, tegenwoordig gebeurt dit nog heel zelden. Dat mis ik wel een beetje. Ik mis die warmte tussen de mensen. Op nieuwjaar daarentegen, waren er wel enkele mensen die mij en mijn vrienden een gelukkig nieuwjaar wensten. We keken naar het vuurwerk een een koppel passeerde en zei dit. Dat vond ik toch wel aangenaam. Alleen jammer dat dit gewoon kwam doordat het nieuwjaar was en iedereen dan uitgelaten is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten